Recenzia knihy Zaklínač (1) - Posledné želanie (Andrzej Sapkowski)

Počet strán: 394
Slovenské vydanie: Plus, 2015
Žáner: Fantasy
Pôvodný názov: Ostatnie życzenie (Saga o Wiedźminie, #1)
GoodReads Kúpiť | Web autora
Prvá poviedková kniha jedného z najlepších autorov fantasy na svete!
Andrzej Sapkowski vdychuje život Geraltovi z Rivie, postave nájomného zaklínača, majstra meča s magickými schopnosťami, osobnosti z pradávneho sveta plného mýtických bytostí, čarodejov, gnómov, elfov, ale aj ľudských intríg, zloby a nenávisti. Geralt žije na okraji spoločnosti, so zápalom bojuje proti desivým netvorom, ktoré ohrozujú ľudí, nie je však chladnokrvný zabijak. Jeho nadprirodzené schopnosti a nemilosrdné skutky vykonávané v mene spravodlivosti však vyvolávajú v ľuďoch strach a odpor napriek tomu, že ich chráni.
Vďaka rozprávačskému majstrovstvu autora sugestívne príbehy s čarom fantázie a dobrodružstva upútajú čitateľov bez obmedzenia veku.
Príbeh o zaklínačovi z Rivie som si v českom preklade chcela prečítať už dávno. No stále mi naň akosi nevychádzal čas, až som sa dočkala nečakaného - kniha Zaklínač vyšla v slovenskom preklade o ktorý sa postaral Karol Chmel.  Podarila sa mu jeho práca, alebo nie?

Meno Andrzej Sapkowski je medzi fanúšikmi fantasy literatúry veľmi známe. Tento poľský spisovateľ má na svedomí sériu poviedkových kníh Zaklínač, ktorá sa vo svete teší veľkej obľube. Autor pôvodne vyštudoval ekonómiu. Jeho prvá poviedka, ktorá vyšla v roku 1986 v poľskom literárnom časopise si získala veľa priaznivcov a preto sa autor rozhodol pre pokračovanie príbehu o Zaklínačovi z Rivie.

Geralt z Rivie je nájomný zaklínač, ktorý putuje svetom, aby ho zbavil rôznych neprirodzených/nadprirodzených bytostí, ktoré škodia ľuďom. Na svojej ceste sa stretáva s rôznymi typmi ľudí, no takmer u všetkých vzbudzuje hrôzu a odpor. Ľudia sa od neho prirodzene štítia, i keď Geral nie je len bezduchý stroj na zabíjanie a snaží sa ľuďom za každých okolností pomôcť - aj v prípade, že ho títo ľudia nakoniec vyženú zo svojho mesta.

Kniha Posledné želanie je prvou knihou zo série Zaklínač, ktorá rozpráva príbehy z Geraltových potulkou po celom svete. Kniha sa skladá z niekoľkých poviedok, pričom každá poviedka ukazuje isté obdobie a dobrodružstvo, ktoré Gralt zažil. Všetky poviedky sú napísané veľmi pútavo a čitateľne, preto je takmer nemožné knihu pustiť z rúk (ešte, že sú poviedky pomerne krátke, inak by som nad knihou strávila jednu pekne dlhú noc :D ). V každej poviedka sa dočkáte krátkeho úvodu, zamotaného a napínavého jadra a ešte napínavejšieho záveru.

V prvom okamihu som sa bála slovenského prekladu, ale ten ma našťastie nesklamal. V knihe som nenašla nič, čo by ma nejako veľmi iritovalo a celý príbeh som si náležite užila. Tiež sa mi páči grafické spracovanie slovenskej obálky, nakoľko písmena Zaklínač sú trošku vystúpené, čo je veľmi príjemné na dotyk a dodáva knihe istý nádych luxusu. Jediné čo ma na knihe trošku zarazilo, boli pomerne veľké okraje, ale na tie sa dalo už po pár stránkach zvyknúť.

Na záver by som chcela knihu Posledné želanie odporučiť všetkým priaznivcom fantasy literatúry - nebojte sa slovenského prekladu, je výborný a určite si nenechajte ujsť tento skvost svetovej fantasy literatúry.

Moje hodnotenie: 100%

You Might Also Like