Recenzia knihy Raven (1) – Temná Raven (Sylvain Reynard)

Počet strán: 488
České vydanie: XYZ, 2015
Žáner: Erotický román
Pôvodný názov:   The Raven (The Florentine, #1)
GoodReads Kúpiť | Web autora
Mystika, erotika, romantika a tajemno v temném bestselleru od autora Gabrielova Inferna
Raven Woodová restauruje ve florentské galerii Uffizi renesanční umělecká díla. Její život navždy změní jedna nevinná cesta z večírku. Když se stane svědkem nesmyslného útoku na bezdomovce, útočníci se posléze obrátí i na ni a zatáhnou ji do úzké uličky. Raven už je napůl v bezvědomí, když útočníky vyruší kakofonie vrčení, po které následuje křik jich samotných. Raven naštěstí upadá do milosrdné temnoty, ale až poté, co zběžně zahlédne stín postavy, která jí šeptá: Cassita vulneratus.
Když se Raven probere z bezvědomí, je nenávratně poznamenaná. Vrátí se do galerie Uffizi, ale nikdo ji nepoznává a co je ještě znepokojivější, zjišťuje, že v práci nebyla celý týden. Během jejího zmizení, které si sama nedokáže vysvětlit, došlo v galerii Uffizi k loupeži - zmizely Botticelliho ilustrace nevyčíslitelné hodnoty. Bezradná policie Raven označí za hlavního podezřelého a ta se zoufale snaží očistit své jméno. Vyhledá jednoho z nejbohatších obyvatel Florencie a těžko polapitelného muže, aby se pokusila odhalit pravdu o svém zmizení. Jejich setkání zavede Raven do temného podsvětí, jehož obyvatelé si střeží svá tajemství…
Seria Raven je druhou sériou Sylvaina Reynard preloženou do českého jazyka a vydanou vo vydavateľstve XYZ. V prvej sérií sme si mohli prečítať romantický a zamotaný príbeh Gabriela a jeho študentky Júlií. A komu bolo za týmito dvomi mladými ľudmi smutno, tak sa isto poteší, že v knihe Temná Raven sa k nim autor rozhodol vrátiť, i keď v tomto prípade dostali obaja len vedľajšiu úlohu.

Na internete sa vedú siahodlhé diskusie o tom či Sylvain Reynard je muž, alebo žena. Neviem ku ktorému názoru sa prikláňam ja, asi je to skorej 50  na 50, ale pokiaľ ide o autorku, tak píše priemerné ženské romány. Ale ak ide o autora tak sa vie skvele vcítiť do ženských pocitom a vie ich výborne opísať.

Príbeh o Temnej Raven začína veľmi dobre a má všetky predpoklady k tomu, aby si dokázal prilákať veľa čitateľov. Raven, ktorá je niekoľko dlhých rokov telesne postihnutá sa pokúša zachrániť tuláka a pomôcť mu od šikany miestnych podnapitých chlapov vracajúcich sa z krčmy. Týmto svojím činom upúta ich pozornosť, po čom ju muži odtiahnu do temnej uličky, kde ju zlátia takmer do bezvedomia. Posledné čo si Raven pamätá je záhadná postava muža, ktorý ju prišiel zachrániť.  Potom čo sa Raven preberie, zisťuje že si nepamätá na udalosti z posledného týždňa a tým sa honba za pravdou len začína.

Po tomto temperamentnom začiatku síce dej trošku stratí na gradácií, ale ešte stále je pre čitateľa zaujímavým, najme preto, že budete zvedavý, čo sa vlastne s Raven za ten týždeň stalo. A presne tak pomaly ako sa Raven dostáva ku koreňu veci, tak začína aj dejová línia opäť naberať na obrátkach a všetko sa začne viacej a viacej zamotávať, až sa čitateľ dostane k mierne predpokladanému, ale i tak pomerne napínavému vyvrcholeniu príbehu.

Tak ako v prvej sérií i v tejto sa môžeme tešiť na veľa romantických scén a sarkazmu. Avšak séria Raven sa od predchádzajúcej série výrazne líši, pretože sa tento raz autor rozhodol, erotický príbeh okoreniť prvkami fantasy a ku slovu sa začnú hlásiť nadprirodzené bytosti, ktoré dej ešte viacej zamotajú a celý príbeh tým začne naberať na obrátkach.

Kniha Temná Raven tvorí pekný úvod do celej série, pričom autor si nechal veľa vecí pre seba a čitateľ tak môže len hádať čo sa stane v ďalšom pokračovaní. Autor knihu ukončil dosť otvorene, čím si získa pozitívne hodnotenie od viacerých čitateľom, ktorí sa môžu netrpezlivo tešiť na pokračovanie, ktorého by sme sa mohli v anglickom jazyku dočkať už v priebehu roku 2016.

Moje hodnotenie: 90%

You Might Also Like