Novoročné predsavzatia - prečo nefungujú?

piatok, januára 01, 2016

Veľa ľudí si na Nový rok dáva veľa predsavzatí, niektoré sú nezmyselné, niektoré sú dokonca nesplniteľné. No veľa predsavzatí, ktoré si ľudia dávajú sú reálne. Tak ako je možné, že len tak málo ľudí svoje predsavzatia naozaj dodržia? Ako je možné, že celé kvantá ľudí zlyhávajú? 

Odpoveď je jednoduchá, všetci si síce dáme niekoľko predsavzatí, no tam naša cesta väčšinou končí. A v tom je problém, pokiaľ si dáte nejaké predsavzatie, či už malé, alebo veľké, mali by ste si k nemu vytvoriť aj plán a zoznam čiastkových cieľov, ktoré vás dostanú do úspešného konca. A pomocou ktorých si budete vedieť svoju dlhú cestu skrátiť a priebežne kontrolovať. 

Ako si teda správne zvoliť svoje predsavzatia? 

  1. Treba si stanoviť reálny a splniteľný cieľ 
  2. K svojmu cieľu si naplánujte čiastkové ciele
  3. Zostavte si zoznam úloh, ktoré vás dostanú do zdarného cieľa
 Ako príklad uvediem svoj tohtoročný najväčší cieľ. Cieľ, ktorý si dávam ako predsavzatie už tretí rok a doteraz som ani raz neuspela.

Moje predsavzatie: Do roka schudnúť 40 kg 

  • tento cieľ je reálny a dá sa počas jedného roka zvládnuť, keďže ideálna rýchlosť chudnutia je 1 kg za týždeň
  • rok 2016 má 52 týždňov, čiže teoreticky sa dá schudnúť až 52 kilo za rok

Moje čiastkové ciele: Každý mesiac schudnúť aspoň 3,3 kg

Čiže v mojom prípade to znamená, že mám 12 čiastkových cieľov. Malých cieľov, ktoré sa dajú ľahšie ustrážiť. A povedzme si úprimne, je lepšie sa každý mesiac sústrediť na to, že chcem schudnúť len 3,3 kg, ako si stále dokola hovoriť, že potrebujem schudnúť 40 kg. No nie?

Môj zoznam úloh

  • stravovať sa podľa IIFYM - toto stravovanie mi vyhovuje najviacej (a som schopná na ňom frčať doživotne), preto na ňom postavím celé moje snaženie
  • cvičenie - dôraz budem klásť na silovom tréningu, ktorý zaradím dva razy do týždňa a kardio, ktoré budem zaraďovať tri krát do týždňa
  • relax - musím sa naučiť, nájsť si čas sama pre seba (v tomto bode budem veľmi sebecká)
  • zmena myslenia - ozaj mi nepomôže, keď budem každý deň skákať na váhu (práve naopak, len ma to rozhodí)
  • pozeranie motivačných fotiek a videí - ktoré ma povzbudia v tých najhorších chvíľach
  • vytvorenie motivačnej sekcie v diári - ktorá mi bude každý deň pripomínať môj tohtoročný zámer

Na záver vám ešte želám, aby sa vám splnili všetky vaše predsavzatia, či už budú malé, alebo veľké. Aby ste mali dosť síl na ich splnenie. A veľa pevných nervov.


You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts

Facebook

Flickr Images