Recenzia knihy Talon (1) Spoločenstvo drakov (Julie Kagawa)

Forma: Pevná väzba
Počet strán: 344
Slovenské vydanie: Fragment, 2015
Žáner: Fantasy
Pôvodný názov: Talon (Talon, #1)
GoodReads Kúpiť | Web autorky
Pred dávnymi vekmi boli draci na pokraji vyhynutia. Legendárni drakobijci z Rádu sv. Juraja ich takmer vyhubili. Tí, ktorí prežili, sa ukrývali v ľudskej podobe. Ich počet pomaly rástol a moc silnela.
Ubehli stáročia a draci sa pripravujú na okamih, keď ľuďom ukážu, kto je skutočným pánom sveta... Sledovať, začleniť sa, splynúť.
Presne to má za úlohu dračie dievča Ember. Má za sebou základný výcvik a dokáže na seba vziať ľudskú podobu. Jeho budúcnosť je vopred naplánovaná: má poslúchať, nevyčnievať z radu a slepo plniť rozkazy. To všetko na rozkaz tajnej a nekompromisnej dračej organizácie s názvom Talon.
Ember sa však s tým vôbec nestotožňuje. Zisťuje, že svet nie je len čiernobiely. Spoznáva utečenca, ktorý sa proti demagógii Talonu vzbúril, a tiež človeka, ktorý zasiahne jej srdce.
Je pravda to, čo jej celý život vštepovali do hlavy? Je Talon stelesnením dobra, kým ľudia sú zlí? Ember zisťuje, že dosiaľ vštepovaná "pravda" má veľké trhliny.
Ako sa rozhodne? Vernosť Talonu či iný, nepoznaný osud?
Séria Talon je druhou sériou, ktorú som od autorky čítala a už od začiatku som sa na ňu veľmi tešila, pretože sa v nej spájali dva prvky, ktoré mali zaručovať skvelý príbeh: - autorka (jej štýl písania) a draci.

Aj keď je Julie Kagawa vo svete pomerne známou a uznávanou autorkou, na slovensku jej okrem knihy Spoločenstvo drakov, zatiaľ nevyšla žiadna iná. Julie Kagawa sa narodila v Sacramente v Kalifornií, keď mala deväť tak sa s celou rodinou presťahovala na Hawai, kde objavila svoju lásku k oceánu.Už ako malá veľmi rada čítala knihy a písala hrôzostrašné príbehy, ktoré dotvárala autentickými ilustráciami. Keď vyrástla tak niekoľko rokov pracovala v kníhkupectve, ale žiaľ knihy častejšie čítala, ako dokladala do regálov, tak na niekoľko rokov skončila ako cvičiteľka psov, až do doby než predala svoju prvú knihu. Teraz sa písaniu venuje na plný úväzok. Momentálne žije spolu so svojím manželom, nepríjemnou mačkou a až príliš inteligentným austrálskym ovčiakov v Louisville v Kentucky.

Príbeh knihy začína pekne pozvoľna - Ember a Dante sa dostali k novým opatrovníkom, u ktorých majú stráviť celé leto, aby sa lepšie naučili splynúť s ľudmi a dokázali ich dokonale napodobniť. Ember je veľmi šťastná, že má konečne pred sebou celé leto bez dozoru Talonu a bez prísnych trénerov. No už čoskoro zisťuje, že nič nebude také, ako si naplánovala - po pár dňoch dostane Ember s bratom nových trénerov, a ich výcvik sa začne už počas leta. Doobeda musia obaja pilne trénovať a poobede sa môžu venovať normálnym ľudským záležitostiam. Tie normálne ľudské záležitosti sa začnú značne komplikovať v momente, keď Ember stretáva Garreta - pohľadného ľudského chlapca a Rileyho - mladého dračieho utečenca...

Meno Julie Kagawa je zárokou dobrého a napínavého čítania pre mladých ľudí. Autorka skrátka vie, ako napísať skvelý a pútavý príbeh, ktorí budú čitatelia milovať. Inak tomu samozrejme nebolo ani pri knihe Spoločenstvo drakov. V knihe sa strieda napätie s akciou, no nájdete tak aj romantiku v spojení s ľúbostným trojuholníkom: Garret - Ember - Riley.

Väčšina knihy je písaná z troch uhlov pohľadu, v rozprávaní sa najprv strieda Ember s Garretom, neskorej sa k nim pridáva Riley. Epilóg je písaný zo štvrtého pohľadu z Danteho. Každí z rozprávačov je niečím charakteristický, čo sa premietlo aj do samotného príbehu a každá kapitola má vďaka tomu iný nádych a iné gradovanie. Kniha ako celok pôsobí veľmi dobre a čítať ju bola jedna radosť. I keď prvých pár strán príbeh trošku stagnoval, ale potom ako sa dej rozbehol a čitateľ sa zoznámil so všetkými dôležitými faktami, už išlo všetko ako po masle. Až všetko vyvrcholilo v grandióznom a veľmi napínavom finále, ktoré dokáže navnadiť, každého čitateľa na ďalšie pokračovanie.

Moje hodnotenie: 95%

You Might Also Like