Recenzia knihy Serafína (2) – Tiene drakov (Rachel Hartman)

Forma: Pevná väzba s prebalom
Počet strán: 440
Slovenské vydanie: Fragment, 2015
Žáner: Fantasy, Draci
Pôvodný názov: Shadow Scale (Seraphina, #2)
GoodReads Kúpiť | Web autorky
V kráľovstve Gored po dlhé desaťročia žili ľudia a draci v krehkom mieri. Rovnováha však bola narušená a vo vzduchu cítiť hrozbu vojny. Draci po štyridsiatich rokoch vychádzajú z ústrania. Serafína - napoly človek, napoly drak – je jednou z mála, kto rozumie uvažovaniu drakov aj ľudí a kto by dokázal zabrániť vojne. Vydáva sa preto na cestu do susedných krajín, aby našla ďalších polodrakov. Verí, že ich spoločné úsilie dokáže privolať mocnú mágiu,vďaka ktorej je možné útok nemilosrdných drakov odvrátiť.

Serafína - prvá kniha zo série, sa mi veľmi páčila, preto som s netrpezlivosťou očakávala príchod pokračovania tohto príbehu o mladej polodračici, s ktorou sa život nemaznal, no aj tak svoj osud nakoniec pevne uchopila do vlastných rúk a viacerých neprajníkov presvedčila o tom, že nieje len slabou žienkou, akou sa zdá byť na prvý pohľad.

Rachel Hartman sa narodila v Kentucky, potom sa spolu s rodinou veľa sťahovala. Na vysokej škole študovala literatúru. Momentálne žije spolu so svojou rodinou vo Vancouvri. Jej prvá kniha Serafína bola vydaná v roku 2012 a hneď sa zapísala do sŕdc mladých čitateľov.

Vojna medzi ľuďmi a drakmi v Gorede je na spadnutie. Jediná nádej sa nachádza v mladej dievčine, ktoré je napoly drak a napoly človek. Serafína sa hneď v úvode vydáva na dlhú cestu do susedných krajín, aby vyhľadala ostatných polodrakov. Chce, aby sa spojili a zabránili zbytočnému krviprelievaniu medzi drakmi a ľuďmi. No nič nieje také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá.

Na konci prvej kniha sa zo Serafíny stala silná mladá žena, preto som intuitívne predpokladala, že vo svojom konaní a zmýšľaní bude pokračovať aj v tejto knihe. Avšak veľmi som sa mýlila. Serafína urobila veľký krok späť a opäť sa vrátila k mierne detinskému správaniu a takmer o všetkom začína pochybovať. Čo je veľká škoda, ale ku koncu knihy sa opäť vo svojom správaní polepší a začne sa chovať ako dospelá mladá žena.

Začiatok a vlastne trištvrte knihy Tiene drakov sa niesli v pomalejšom duchu. Do deja vstúpila záhadná Janoula, ktorá sa dlho vznášala v pozadí ako veľký skrytý strašiak. Serafína pomaly prechádzala susednými krajinami a zbierala svojich druhov. Poriadnej akcie som sa dočkala až v poslednej štvrtine knihy, ktorej sa čiastočne podarilo vykompenzovať predchádzajúci pomalý dej príbehu.

Kniha Tiene drakov bola pre mňa skorej sklamaním. Trvalo mi veľmi dlho, než som sa do deja poriadne začítala a aj potom som si ho stále nevedela akosi vychutnať naplno. Možno je to tým, že som mala od knihy veľké očakávania. Možno to bolo tým, že väčšina knihy sa niesla v pomalom tempe a chýbala mi väčšia dávka akcie a napätia. Veľké pozitívum však vidím v tom, že autorka celú sériu zbytočne nenaťahovala a všetko sa na konci knihy pekne uzavrelo. Viacej by sa mi síce páčilo, ak by bola celá kniha písaná, tak ako jej posledná štvrtina, ale na druhú stranu, chápem prečo autorka do deja vložila aj tie nudnejšie vysvetľovacie časti.

Na záver by som chcela len povedať, že kniha Tiene drakov sa radí medzi lepší priemer. Som rada, že som si ju prečítala a dozvedala som ako sa všetko pekne skončilo. Ak máte radi pomalšie tempo fantasy kníh, tak vám Tiene drakov rozhodne odporúčam.

Moje hodnotenie: 60%

You Might Also Like