Recenzia knihy Skleněný trůn (2) – Půlnoční koruna (Sarah J. Maasová)

sobota, apríla 16, 2016


Názov: Půlnoční koruna
Autor: Sarah J. Maasová
Séria: Skleněný trůn (druhý diel)
Český preklad: Ivana Svobodová
Forma: Brožovaná väzba
Počet strán: 400
České vydanie: CooBoo, 2016
Žáner: Fantasy
Pôvodný názov: Crown of Midnight (Throne of Glass, #2)
GoodReads Kúpiť | Web autorky

Celaena se stala bojovnicí mimořádně krutého a tajemným zlem ovládaného krále. Rozehrává smrtelně nebezpečnou hru, ve snaze odhalit královo tajemství. O život však jde nejen jí, ale i všem jejím přátelům! Jedné noci se stane to, čeho se nejvíce obávala a co její život rozmetá na kousky… 2. díl bestsellerové série Skleněný trůn.  
Po prečítaní prvej časti tejto série, som nedočkavo čakala kedy si budem môcť prečítať pokračovanie. Od knihy som mala veľké očakávania a neuveriteľne som sa na ňu tešila.

Sarah J. Massová je na našom trhu nováčikom, séria Sklenený trún je jej prvotinou, ktorá vyšla v anglickom originále v roku 2012. Okrem písania miluje pozeranie Disneyho rozprávok a počúvanie popovej hudby. Zbožňuje balet, pije veľa čaju a pozerá nezdravé množstvo televíznych seriálov. Keď nieje zaneprázdnená písaním, venuje sa, spolu so svojím manželom, preskúmavaniu malebnej histórie Pennsylvánie.

Celaene sa podarilo splniť stanovený cieľ, stala sa kráľovou bojovníčkou a plní jeho kruté a nemilosrdné úlohy, s ktorými síce nesúhlasí, ale pokiaľ chce zostať nažive, musí poslúchať. Okrem úloh ktoré jej dáva kráľ, dostala novú úlohu aj od dávno mŕtvej kráľovnej - Eleny. Musí odhaliť kráľovo najväčšie tajomstvo - čo je zdrojom jeho neuveriteľnej moci. Preto sa niekedy až bezhlavo púšťa do jedného nebezpečenstva za druhým, pričom takmer vždy riskuje svoj vlastný život. 

Od knihy Půlnoční koruna som toho očakávala veľa. Dokonca ešte viacej ako veľa a našťastie ma vôbec nesklamala. Dočkala som sa skvelo prepracovaného deja, napínavého príbehu a tiež štipky romantiky. I keď tá posledne zmienená trošku pokuľhávala, ale nikto nie je predsa dokonalý, no nie?

So spracovaním postáv som bola veľmi spokojná. Ich životné príbehy boli spracované do najmenších detailov a preto som nemala problém im uveriť. Niektoré postavy som si obľúbila viacej, niektoré zase menej. No všetky mali jedno spoločné, ich životný príbeh som doslova cítila. U každej postavy som mala dojem, ako by to bola ozajstná živá bytosť, ktorú môžem kedykoľvek stretnúť na ulici.

Sarah je autorka s veľkým A. Vie, ako má napísať pútavý a napínavý príbeh. Nanešťastie tiež vie, ako pekne vytrápiť svojich čitateľov (takýto koniec sa ozaj nerobí :D ). Celý príbeh je napísaný veľmi čitateľne a napínavo, čiže keď si k nemu raz sadnete, budete mať ozaj veľké problémy sa od čítania odtrhnúť. 

Na záver len dodám, ak ste doteraz váhali nad čítaním série Skleněný trůn, neváhajte. Táto séria rozhodne stojí za prečítanie!

Moje hodnotenie: 100%

You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts

Facebook

Flickr Images